محمد جواد ظریف شب گذشته در صفحه شخصی خود در توییتر با انتشار پیامی اعلام کرد ایران دقیقا مشابه روش اروپایی‌ها به برجام متعهد خواهد ماند.

ظریف: ایران دقیقا مشابه  اروپایی‌ها به برجام پایبند خواهد بود

قدس آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته در پیامی توئیتری در صفحه شخصی خود که به نظر می‌رسد واکنشی به بیانیه مشترک  روز گذشته مسئول سیاست خارجی اتحادبه اروپا و سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه در مورد اقدام ایران در کاهش تعهدات برجامی خود منتشر کرده است، نوشت: اگر اروپا تعهدات اقتصادی خود را انجام دهد، ایران نیز ایران به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک پایبند خواهد بود.

ظریف همچنین تأکید کرد: «بنابراین به جلو می‌رویم، ایران به تعهدات خود تحت برنامه جامع اقدام مشترک دقیقا به شیوه مشابه سه کشور اروپایی پایبند خواهد بود و با آنها تطبیق خواهد یافت. به اندازه کافی منصفانه است.»

تروئیکای اروپایی به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه خود ضمن ابراز نگرانی از عبور ایران از سقف ذخیره اورانیوم تعیین شده در برجام تاکید کردند: «ما درباره این موضوع کاملا استوار و شفاف هستیم که تعهد ما به توافق هسته‌ای بستگی به پایبندی کامل ایران دارد. ما از این تصمیم ایران که ابزار اساسی عدم اشاعه هسته‌ای را زیر سوال می‌برد متاسف هستیم و از ایران می‌خواهیم تا از این گام برگشته و از اتخاذ اقدامات بیشتری که توافق هسته‌ای را تضعیف می‌کند خودداری کند. ما فورا گام‌های بعدی را تحت شرایط برنامه جامع اقدام مشترک و در همکاری تنگاتنگ با دیگر اعضای برجام در نظر خواهیم گرفت.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.